Єдина Країна! Единая Страна!

Менделєєвські читання на Миколаївщині

Із метою підвищення фахової майстерності вчителів хімії, необхідністю якісних змін і модернізації хімічної освіти відповідно до Концепції Нової української школи 29 березня 2017 року кафедрою теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено обласні менделеєєвські читання з проблеми «Хімія – основа життя та технічного розвитку людства: науково-методичний аспект».
Учасників привітала Півень Галина Григорівна, заступник директора з науково-педагогічної роботи МОІППО, яка наголосила на великому значенні хімічної освіти в підготовці учнівської молоді до життя у технологізованому суспільстві.
У своїй доповіді Клименко Людмила Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій МОІППО, висвітлила питання щодо впровадження STEM-освіти в системі навчання хімії та акцентувала увагу присутніх на реалізації одного з її принципів – національно-патріотичного виховання.
У Читаннях узяв участь Іванченко Петро Олексійович, кандидат хімічних наук, доцент кафедри загальної хімії та полімерів Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, який націлив учителів на ті методи й прийоми навчання хімії, впровадження яких забезпечує якісну освіту учнів нового покоління. Цікавою для присутніх була його розповідь з історії хімії, а особливо про основні дослідження, пов’язані із Д. І. Менделєєвим. У підсумку доповіді Петро Олексійович звернув увагу на наукові здобутки хімічного факультету національного університету імені І. І. Мечникова.
У відеовиступі Гречин Ольга Петрівна, учитель хімії Уманської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 5 Уманської міської ради Черкаської області, учитель-методист, ознайомила учасників із власним досвідом мотивації учнів щодо вивчення сучасних досягнень хімічної науки. Також була цікавою для всіх присутніх презентація «Менделєєв і Україна».
Калашник Ольга Павлівна, методист кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій МОІППО, у практичній частині заходу запропонувала деякі хімічні досліди для домашнього експерименту з використанням речовин, що використовуються в побуті.
Про перші STEM-кроки вчителів природничих дисциплін змістовно доповіла Чехратова Наталія Анатоліївна, методист із предметів природничо-математичного циклу Вознесенського міського науково-методичного центру Вознесенської міської ради.
Учасники заходу обмінялись досвідом організації проектно-дослідницької діяльності та особливостями проведення експериментальних досліджень із учнями, а також обговорили деякі аспекти використання інформаційно-комунікаційних технологій під час навчання хімії. Так, Демченко Ольга Дмитрівна, учитель хімії Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 57 імені Т. Г. Шевченка Миколаївської міської ради, старший учитель, презентувала с досвід впровадження дистанційної форми навчання, що особливо важливо в контексті інклюзивної освіти. Із досвідом активізації пізнавальної діяльності учнів шляхом застосування домашнього експерименту познайомила присутніх Варзар Наталія Миколаївна, учитель хімії Вознесенської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 5 Вознесенської міської ради.
За традицією кафедри в заході взяли участь юні дослідники.
Черба Ольга, учениця 11 класу Вознесенської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 5 Вознесенської міської ради, презентувала дослідницьку роботу «Хімія у повсякденному житті» та у відеозвіті продемонструвала деякі домашні експерименти.
Ясеницька Наталія, учениця 11(7)-М класу Вознесенської гімназії № 1 Вознесенської міської ради, у роботі «Моделювання впливу газованих напоїв на організм людини» дослідила основні небезпеки вживання та запропонувала деякі рекомендації щодо зменшення негативного впливу газованих напоїв
Змістовним був виступ Гакман Анни, учениці 10 класу Новомар’ївської ЗОШ І–ІІІ ступенів Братської районної ради, яка презентувала роботу «Вплив сигаретних недопалків на проростання насіння культурних рослин». На (ІІІ) обласному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології її робота посіла ІІ місце.
У підсумках заходу учасники обговорили науково-методичні особливості сучасного уроку, визначили основні проблеми формування професійної компетентності вчителя хімії відповідно до педагогіки партнерства зазначеної у Концепції Нової української школи.
У роботі обласних менделєєвських читань взяли участь керівники районних (міських) методичних об’єднань учителів хімії, молоді учителі хімії та учні ЗНЗ Миколаївської області (усього – 70 осіб).

Коментування та розміщення посилань неможливе

Коментарі закриті.

Яндекс.Метрика